SKADESFOREBYGGELSE FOREDRAG
Tilbud til alle klubbens medlemmer.

I samarbejde med en af klubbens faste partnere, HFTC (Hillerød Fysioterapi og TræningsCenter), arrangerer vi et f
oredrag om skadesforebyggelse og behandlingsformer‏......

TORSDAG den 6. OKTOBER kl 19.30 - (Ola''''''''s træningspas er dermed aflyst).

Spillerudvalg Ungdom håber, at se ALLE klubbens medlemmer uanset ALDER og NIVEAU, samt forældre, til dette foredrag da vi mener, at det vil gavne alle.
Foredraget vil være en del af optakten til Klubturen til Århus i den efterfølgende uge.
Programmet er endnu ikke fastlagt, men fysioterapeuten kan komme ind på nogle af nedennævnte emner:
·Forebyggelse af skader (f.ex knæ-, skulderskader).
·Udstrækning, og smidighedstræning og teorier/vigtighed af dette.
·Demonstration af behandlingsteknik og metode.
·Evt. Behandling/vejledning omkring nye og gamle skader på vores medlemmer under foredraget.
·Øvelser, der involverer medlemmerne på en sjov måde
.Hvad der specielt skal være i fokus for at forbygge skader hos høje/lave spillere
.Hvad skal tweens, teenagere, ældre spillere specielt være obs på (ex Osgoods-Schlatters)
·Hvordan man hurtigt og enkelt øger mobilitet, smidighed, styrke og vejrtrækningskapacitet gennem kropsstruktur.

Se mere om HFTC her.
Af hensyn til arrangementets planlægning vil vi gerne vide hvor mange deltagere vi kan forvente.
Du bedes tilmelde dig enten via Klubmodulet eller ved at skrive dig på tilmeldingsplakaten i klublokalet.
Vi håber på stor opbakning fra medlemmernes side.

Foredraget afholdes i Frederiksborgcentret (lokale kommer senere).

På gensyn!

Spillerudvalg Ungdom

05.10.2016
06.10.2016 kl. 19.30 - 06.10.2016 kl. 21.00